Empathie in de spreekkamer


Nederlands | 30-12-2021 | 151 pages

9789036827423

Paperback / softback


€ 47,95

  Toevoegen aan winkelwagen
 Product store stocks

   POD (Beschikbaar als print-on-demand.)




Tekst achterflap

Artsen (in opleiding) richten zich steeds meer op persoonsgerichte zorg. Belangrijk onderdeel van die zorg is een goede communicatie met de patiënt.  
Huisarts Frans Derksen: “Uit gesprekken met patiënten, collegae huisartsen en wijkverpleegkundigen bleken veel problemen in de communicatie te ontstaan door een gemis aan empathie.”
“Tijdens de jaren van onderzoek heb ik, als een soort bijwerking, veel geleerd over verschillende aspecten van het concept empathie. Veel van die aspecten passen niet in het keurslijf van een proefschrift maar vormen wel de inhoud van dit boek.”
Ik wil laten zien waarom de thema’s rondom empathie een unieke waarde en een uniek belang hebben. Ik wil laten zien hoe dingen anders kunnen.”

Dit boek bestaat uit een deel theorie, waarin wordt uitgelegd wat empathie is en wat de effecten zijn. Daarna wordt er een kort hoofdstuk gewijd aan empathie in verschillende medische, psychologische en sociale contexten.
De kern van het boek vormen de vragen uit de praktijk, gesteld door de aios. Deel 4 bevat een beschouwing over hoe empathie in het vak en in het onderwijs gebruikt kan worden.  

 

Slogan/Promotie

Eerste Nederlandse boek over empathie in de relatie tussen arts en patiënt Behandelt veel concrete vragen uit de praktijk Biedt achtergrondinformatie en praktische tips

Details

EAN :9789036827423
Auteur: 
Uitgever :Springer Media B.V.
Publicatiedatum :  30-12-2021
Formaat :Paperback / softback
Taal :Nederlands
Hoogte :240 mm
Breedte :170 mm
Dikte :13 mm
Gewicht :275 gr
Voorraad :POD (Beschikbaar als print-on-demand.)
Aantal bladzijden :151
Trefwoorden :  communicatie;empathie;opleiding;persoonsgerichte zorg;praktijkervaringen;theorie